Diete si articole culinare. Retete culinare romanesti si internationale. Carte de bucate online, forum de discutii culinare, sfaturi si diete pentru slabit, restaurante din Romania.
Parteneri:
Evolutia EUR & USD | Piata de Imobiliare | Retete de post |

Interpretarea poftei de mancare
25.04.2011 | Publicat de: nicoleta33 | Vizualizari: 2723







Unora le este pofta de ciocolata, altora de ceva sarat.
Oricare ar fi pofta ta, uneori este atat de puternica incat te face sa iesi din casa in miez de noapte si sa te duci la magazin sa-ti cumperi mancarea dupa care salivezi. Pofta de un anumit aliment este modul corpului prin care iti spune ca duce lipsa de vreo substanta din acea mancare. Si de multe ori ca sa-ti satisfaci intr-adevar pofta, trebuie sa mananci altceva decat crezi ca ai nevoie.

Daca ti-e pofta de ciocolata.
Ai nevoie de magneziu.
Pe care il gasesti in nuci, seminte, legume, fructe.

Daca ti-e pofta de ceva dulce..
Ai nevoie de:
- crom pe care il gasesti in brocoli, struguri, branza, fasole boabe, pui, ficat de vitel
- carbon pe care il gasesti in fructe proaspete
- fosfor pe care il gasesti in pui, vita, ficat, peste, oua, lactate, nuci, legume, fulgi
-
tryptophan pe care il gasesti in branza, carne de miel, ficat, spanac, cartofi, stafide

Daca ti-e pofta de paine, paine prajita 
Ai nevoie de azot.
Pe care il gasesti in mancaruri proteice: peste, carne, fasole boabe, nuci

Daca ti-e pofta de grasimi (chipsuri), prajeli 
Ai nevoie de calciu.
Pe care il gasesti in mustar, ceapa, brocoli, legume, susan, branza, nap

Daca ti-e pofta de cafea sau ceai 
Ai nevoie de:
- fosfor pe care il gasesti in pui, vita, ficat, peste, oua, lactate, nuci, legume, fulgi
- sulf pe care il gasesti in galbenusul de ou, ardei rosii, usturoi, ceapa
- sare fierpe care il gasesti in peste, carne de pasare, fructe de mare, verdeata, cirese negre

Daca ti-e pofta de alcool, sau pastile care sa te relaxeze 
Ai nevoie de:
- proteinepe care le gasesti in carne de pui, de porc, nuci, lactate, fructe de mare
- calciu pe care il gasesti in mustar, ceapa, brocoli, legume, susan, branza, napi
- potasiu pe care il gasesti in masline negre, cartofi, spanac, verdeturi amare
 

Daca ti-e pofta de gheata 
Ai nevoie de fier.
Pe care il gasesti in peste, carne de pasare, fructe de mare, verdeata, cirese negre

Daca ti-e pofta de mancare prajita
Ai nevoie de carbon.
Pe care il gasesti in fructe proaspete.

Daca ti-e pofta de bauturi acidulate 
Ai nevoie de calciu.
Pe care il gasesti in mustar, ceapa, brocoli, legume, susan, branza, nap

Daca ti-e pofta de mancaruri sarate 
Ai nevoie de cloruri.
Pe care le gasesti in peste, lapte de capra, sare de mare

Daca ti-e pofta de mancaruri acide 
Ai nevoie de magneziu .
Pe care il gasesti in nuci, seminte, legume, fructe

Daca ti-e pofta de lichide
Ai nevoie de apa.
Trebuie sa bei circa 8-10 pahare de lichid pe zi

Daca ti-e pofta de solide, mai degraba decat lichide 
Ai nevoie de apa.
Corpul tau a fost dezhidratat pentru o perioada asa lunga de timp incat nu mai simte nevoie de apa. Trebuie sa bei cat mai multa apa posibil pentru a reveni la normal.

Daca ti-e pofta de bauturi reci
Ai nevoie de mangan
Pe care il gasesti in alune, nuci, arahide, ananas, coacaz negru

Daca ai anumite pofte in perioada premenstruala
Ai nevoie de zinc
Pe care il gasesti in carne rosie, fructe de mare, radacinoase, salata, legume cu frunze 

Daca iti este mai mereu foame
Ai nevoie de:
- silicon pe care il gasesti in nuci, seminte
- tirozina pe care o gasesti in suplimentele de vitamina C, portocale,verdeturi , legume si fructe rosii
- tryptophan pe care il gasesti in branza, carne de miel, ficat, spanac, cartofi, stafide

Daca nu ai pofta de mancare
Ai nevoie de:
- vitamina B1
pe care il gasesti in fasole, nuci, seminte, ficat
- vitamina B3
pe care o gasesti in ton, carne de vita, pui, curcan, porc, legume, seminte
- cloruri pe care le gasesti in peste, lapte de capra, sare de mare

Daca ti-e pofta de tutun
Ai nevoie de:
- silicon pe care il gasesti in nuci, seminte
- tirozina pe care o gasesti in suplimentele de vitamina C, portocale, verdeturi, legume si fructe rosii
 
 
Pomelo (grapefruit)  se cultiva in Taiwan , India , Malaesia , Indonesia , Noua Guinee, dar si in zonele mai calde din America. 

Pulpa fructului este galbena cu variatii de roz si rosu, are gustul ca un grapefruit dulce. Este cel mai mare fruct dintre citrice,  ajungand uneori pana la dimensiunile unui pepene urias.
Coaja galben-verzuie este moale si groasa si poate fi folosita la prepararea marmeladei. In China coaja este folosita si la prajituri.
In Vietnam florile sunt folosite pentru prepararea parfumurilor.
In general se consuma fructul pur si simplu.
Pomelo este bogat in vitamina C.  
Contine luteina, betacaroten, potasiu, fier, magneziu si calciu.
Sa nu uitam vitaminele  B1, B2, B3, B5 si B9. 
Coaja poate fi folosita pentru tratarea ranilor pielii.
Pomelo poate fi consumat pentru  pentru prevenirea si tratarea racelilor si gripelor.
Stimuleaza sistemul imunitar. Ajuta in divere boli printre care cancerul, bolile aparatului circulator, varicele, hemoroizii, durerile de articulatii.
Pomelo are proprietati diuretice ajutand la tratarea obezitatii. Are doar 42 calorii la 100g pulpa. Este un stimulator digestiv ideal.
Multi sustin efectele sale impotriva stresului.
Se inmulteste rapid prin seminte si are nevoie de 4 ani pentru a face fructe. Planta obtinuta este deosebit de decorativa si in casa.