Diete si articole culinare. Retete culinare romanesti si internationale. Carte de bucate online, forum de discutii culinare, sfaturi si diete pentru slabit, restaurante din Romania.
Parteneri:
Evolutia EUR & USD | Piata de Imobiliare | Retete de post |

100 de alimente sanatoase care iti protejeaza organele
18.11.2011 | Publicat de: nicoleta33 | Vizualizari: 2399







Piele/păr

 

1. Pepenele.
Are foarte puține calorii și e un fruct excelent pentru menținerea fermității pielii.

2. Iaurtul degresat.

Are o concentrație ridicată de vitamina A, iar bacteriile sale îmbunătățesc aspectul pielii.

3. Grâul.

Are calciu, acizi grași, dioxid de siliciu - provizii de sănătate pentru piele, păr și unghii.

4. Orzul.

Conține substanțe bioactive, înfrumusețează și revitalizează.

5. Cimbrul.

Curăță organismul și redă strălucirea pielii.

6. Hreanul.

Regenerează părul, pielea și unghiile, mulțumită substanțelor active conținute.

7. Muștarul.

Reglează fluxul sangvin la nivelul pielii.

 

Rinichi
 
8. Sfecla roșie.
Stimulează arderile celulare.

9. Vișinele.

Conțin potasiu, substanță pe care rinichii "se luptă" să o elimine din sânge, când e în exces.

10. Castravetele.

Are multă apă și stimulează activitatea rinichilor.

11. Țelina.

Protejează rinichii de viruși.

12. Varza roșie.

Aminoacizii și proteinele sale acționează ca un filtru pentru rinichi.

13. Gulia.

Vitamina C protejează celulele renale, iar fierul și fosforul energizează.

14. Ridichea neagră.

Are proprietăți de antibiotice naturale.

15. Varza murată.

Detoxifică întregul organism.

16. Hrișca.

În medicina complementară, e folosită ca produs dietetic în cazul bolilor de rinichi și în diabet.
E eficientă dacă suferiți de hipertensiune arterială.

17. Pătrunjelul.

Deține combinația ideală de minerale pentru a curăța rinichii.

 

Oase
 
18. Migdalele.
Conțin magneziu, care ajută oasele să rămână sănătoase.
19. Spanacul.

Aduce în organism necesarul de calciu pentru rezistența oaselor și funcționarea mușchilor.

20. Meiul.

Deosebit de bun pentru copii, cărora le întărește dinții, oasele și le stimulează creșterea.

21. Secara.

Benefică pentru dinți, oase și mușchi. E o sursă ideală de oligțlemente, cum ar fi B-vitamine, potasiu, magneziu, mangan, fier și zinc.

22. Brânza.

Este o sursă de calciu, contribuind la întărirea oaselor.
 
Intestine/stomac
 
23. Tinctura de fenicul.
Protejează mucoasele intestinale.

24. Păstârnacul.

Stimulează digestia.

25. Mango.

Are vitamina A și antioxidanți ce apără mucoasa intestinală.

26. Arpacașul.

Aduce în organism necesarul de fibre, magneziu și fosfor pentru o digestie sănătoasă.
27. Mărarul.

Ameliorează indigestia.

28. Soia.

Are proprietăți anticancerigene.

29. Nucile.

Conțin o formă purificată de Omega 3, care ajută la reducerea riscului de cancer al intestinelor.
 
Ficat
 
30. Anghinarea.
Are proteine regenerative, iar acidul folic și antioxidanții săi previn bolile hepatice.
31. Sucul de ridiche.
Stimulează secreția bilei.

32. Conopida.

Contribuie la protejarea și îmbunătățirea activitii ficatului.

33. Drojdia de bere.

E o importantă sursă de vitamina B, detoxifică ficatul.

34. Năsturelul (Nasturtium Officinale).

E folosit la producerea muștarului și a uleiurilor bune pentru metabolismul bilei și al ficatului.

35. Păpădia.

Reduce colesterolul și ajută la buna funcționare a ficatului.

36. Laptele
.
Apără ficatul de diferite afecțiuni frecvente.

37. Menta.

Uleiurile sale esențiale stimulează secreția biliară și ajută la calmarea crampelor.

38. Carnea de iepure.

Degresează ficatul.

39. Carnea de vită și de mânzat.

Conține vitamina B, fier și proteine de bună calitate.

Creier
 
40. Lintea.
Conține proteine, glucide și lecitina de care au nevoie celulele creierului.

41. Quinoa.

Bogat în fier, întărește memoria și încetinește procesul de îmbătrânire.

42. Carnea de pasăre de curte.

Are grăsimi și uleiuri care oferă energie celulelor nervoase.

43. Fasolea.

Crește puterea de concentrare.
44. Oul.

E o sursă grozavă de proteine, iar gălbenușul conține colină, care ajută la dezvoltarea memoriei.

45. Avocado.

E un fruct care combate stresul, nervozitatea și insomnia.

46. Bananele.

Conțin substanțe benefice pentru creier.
Glucoza, vitaminele și mineralele fructelor îl energizează.
47. Caisele.

Un amestec ideal de minerale ce stimulează neuronii.

48. Stafidele.

Au mult zahăr (75%), resursă energetică pentru creier.
49. Perele.

Ajută circulația sangvină, iar zahărul și substanțele asemănătoare hormonilor intensifică puterea "de lucru" a creierului.

50. Mazărea
.
E bogată în proteine bune pentru memorie și concentrare.

51. Salata verde

Substanțele opiacee calmează sistemul nervos.
 
Ochi
 
52. Castanul sălbatic.
Substanțele sale active calmează iritațiile și senzația de usturime.

53. Arnica.

Uleiurile esențiale calmează inflamațiile oculare.

54. Mesteacănul alb.

Vitamina C, potasiul și calciul conținute întăresc imunitatea ochilor.

55. Limba de miel.

Are o mulțime de taninuri și saponine ce reduc inflamarea vaselor conjunctivale.

56. Rostopasca.

Este eficientă împotriva virușilor, în special pentru ochii uscați.

57. Gutuia.

Cu pectină și calciu, e bună pentru alergii și febra fânului.

58. Iarba de silur (Euphrasia Officinalis).

Calmează ochii în cazul persoanele tensionate, care stau mult în fața calculatorului.

59. Grăsimea de găină.

Împreună cu iarba de silur, face minuni dacă e aplicată ca unguent pe ochi.

60. Strugurii.

Aceste fructe ajută cu precădere ochiul în timpul vederii nocturne.

61. Pătlagina.

Taninurile sale tratează infecțiile oculare.

62. Căpșunele.

Ajută ochiul în timpul vederii nocturne.

63. Centaurium minus.

Tinctura acestei plante vindecă afecțiunile oculare.

64. Ananasul.

Conține numeroase enzime ce relaxează ochii celor care stau mult la calculator.
65. Rozmarin.

Purifică ochii și protejează vasele de sânge oculare.
 
Inimă
 
66. Varza.
Are mult potasiu și fier, necesare inimii și circulației sangvine.
67. Broccoli.

Previne ateroscleroza și atacurile de cord, prin conținutul de calciu, fier și caroten.

68. Ridichea
.
Apără împotriva atacurilor de inimă.
69. Portocalele.

Conțin vitamina C, care scade valoarea colesterolului din sânge,
În plus, are și puține calorii.
70. Morcovul.

Acidul folic și bioflavonoidele rădăcinoasei protejează inima.

71. Peștele.

Acizii grași Omega 3 apără sistemul vascular de inflamații și de calcifieri.
72. Ceapa.

Scade presiunea sângelui, îmbunătățește activitatea inimii și circulația.

73. Usturoiul.

Alicina conținută previne accidentele vasculare cerebrale.
74. Usturoiul sălbatic.

Substanțele sale curăță sângele de toxine.

75. Sparanghelul.

Asparagina curăță cordul și vasele mari de sânge.

76. Cicoarea.

Scade tensiunea arterială și colesterolul, curăță sângele cu ajutorul unor minerale specifice.
77. Uleiul de măsline.

 Energizează cordul și reduce colesterolul.
78. Somonul.

Acest pește e o sursă bună de acizi grași Omega 3, care reușesc să scadă din nivelul trigliceridelor din sânge.

79. Dovleacul.

Are efect benefic în cazul hipertensiunii arteriale și în bolile de inimă.
80. Cartofii.

Protejează contra accidentelor cerebro- vasculare, oferind o cantitate mare de vitamina C pentru sistemul vascular.

81. Paprika
.
Protejează inima și vasele de sânge.

82. Roșiile.

Diuretice eficiente, normalizează tensiunea arterială.

83. Măslinele.

Reduc colesterolul nociv și tensiunea arterială.

84. Merele.

Conțin 300 de substanțe esențiale pentru protecția întregului sistem vascular.
85. Fasolea neagră.

O cană din acest aliment furnizează între 120 și 320 miligrame de magneziu, mineral ce previne apariția tulburărilor de ritm cardiac.
86. Coacăzele.

Cu cea mai mare concentrație de minerale și de vitamine C, B, D și E, sunt bune pentru circulația sângelui.

87. Zmeura.

Acționează ca o aspirină naturală, întărind sistemul imunitar.

88. Murele
.
Sunt considerate de specialiștii germani fructe cardioactive, ajutând la funcționarea optimă a cordului.

89. Socul.

Îmbunătățește circulația sângelui.

90. Piersicile.

Au multe vitamine și oligțlemente care protejează inima.
91. Cireșele.

Împrospătează resursele de potasiu, calciu, magneziu, fier, fosfor și siliciu.
92. Rubarba.

Fortifică inima și scade tensiunea arterială.

93. Grepfrutul.

Are o enzimă specială, care previne obstrucțiile vasculare și tromboza.

94. Ciuperca Shitake
.
Reduce colesterolul.

95. Prunele.

Previn tromboza.

96. Curmalele.

Sunt bogate în fier, calciu și potasiu.
Reduc tensiunea arterială, protejează împotriva aterosclerozei.

97. Afinele.

Pigmentul lor albastru ajută la elasticitatea vaselor sangvine.

98. Ovăzul.

Are acizi grași, benefici în bolile cardiovasculare.

99. Porumbul.

Are vitamina D și vitamina K.
100. Ardeiul iute.

Previne creșterea zahărului din sânge, care poate duce la formarea colesterolului pe vasele inimii.

101. Smochinele

Contin vitaminele din grupa B, minerale, potasiu, magneziu, fier, foarte  mult   calciu, zinc precum si oligoelemente importante: fluor, pentru intarirea dentitiei si seleniu pentru intarirea sistemului imunitar.

102. Nuci braziliene

Contin magneziu, fosfor, acid folic, calciu potasiu precum si continut mare de seleniu -care contribuie la reducerea riscului de cancer (mai ales de prostata) si de boli cardiovasculare. Proteinele, aminoacizii esențiali apropie nucile de Brazilia de carne sau pește, tocmai de aceea consumul lor este binevenit în perioadele de post.

103. Caju

Contine acidul oleic care este vestit pentru efectele benefice asupra sistemului cardio-vascular. Este bogat in vitaminele B1 (0,63 mg/100 g), B2 (0,26 mg/100 g), B3 (10,1 mg/100 g) si vitamina E (0,78 mg/100 g), antioxidant benefic sistemului cardiovascular. Magneziul continut de caju (270 mg/100 g) poate diminua intensitatea migrenelor, poate reduce tensiunea arteriala, problemele de respiratie. Fosforul (375 mg/100 g) este important pentru sitemul osos si dinti.

104. Susan

Contine seminte sau halva: continut bogat de cupru, mangan, calciu, magneziu, fier, zinc, fosfor, vitamina B1 si fibre.

105. Miere de albine:

Are efectul diuretic si contribuie la scaderea greutatii. Mierea este bogata in vitamine: vitamina A-, C-, E -vitamina B1 (tiamina), B2 (riboflavina), B3 (niacina), B5 (acid pantotenic) și B6 se gasesc in cantităati mari in miere – dintre care merita sa fie scos in evidenta acidul pantotenic, care prin activizarea secretiei de hormoni al glandei suprarenale incetineste imbătranirea